LA MIDA 2023

4 | Mariana Palacios – Adrián Del Arroyo | Suècia-Regne Unit | 2021 | 11′
CAT. Curt experimental de música i dansa que convida el públic a un espai de recerca on s’identifiquen les fonts de l’equilibri i de les proporcions en un context interdisciplinari. Dos pianistes i dos ballarins transiten junts en una recerca retrofuturista de coneixement a través del pols i el ritme, creant una peça progressiva i hipnòtica, i situant el piano com a taula d’operacions comuna a la seva interacció. La música presenta tècniques de piano esteses en una partitura intensa i minimalista.
Aquest curt és part d’una trilogia de curtmetratges on Mariana Palacios explora la interacció entre música i dansa a través de les possibilitats expressives de la cinematografia, investiga les jerarquies entre música i dansa i descontextualitza el piano com a instrument de concert.
ENG. It is an experimental short film featuring music & dance that brings the audience to a research space to identify the source of balance and proportions in the combined art forms. Two pianists and two dancers travel together in a retro-futuristic quest for knowledge through pulse and rhythm, creating a progressive and hypnotic piece, and placing the piano as a common operating table for their interaction. The music features extended piano techniques in an intense, minimalist score.
It is part of a trilogy of short films where Mariana Palacios explores the interaction between music and dance through the expressive possibilities of cinematography, investigates the hierarchies between music and dance, and decontextualizes the piano as a concert instrument.
ESP. Es un corto experimental de música y danza que invita al público a un espacio de investigación en el que se identifican las fuentes del equilibrio y de las proporciones en un contexto interdisciplinar. Dos pianistas y dos bailarines transitan juntos en una búsqueda retro-futurista de conocimiento a través del pulso y el ritmo, creando una pieza progresiva e hipnótica, y situando al piano como mesa de operaciones común a su interacción. La música presenta técnicas de piano extendidas en una partitura intensa y minimalista.
Es parte de una trilogía de cortometrajes donde Mariana Palacios explora la interacción entre música y danza a través de las posibilidades expresivas de la cinematografía, investiga las jerarquías entre música y danza, y descontextualiza el piano como instrumento de concierto.